Cozonac cu rahat



INGREDIENTE (pentru 2 cozonaci):

  • 1 kg faina
  • 500 ml lapte
  • 2 pliculete drojdie uscata
  • esenta vanilie, coaja rasa de la 1lamaie
  • 100 ml ulei
  • 250 gr zahar
  • 5 oua
  • 500 gr rahat
  • miez nuca pt decor


PREPARARE:

Nu am poze cu toate etapele pentru ca am pregatit aluatul in masina de facut paine. Mi-a usurat enorm munca, mai ales ca nu-mi place sa framant aluaturi. Dupa ce am lasat la dospit cam 2 ore am impartit coca in doua.

Pe o suprafata unsa cu ulei am intins fiecare jumatate si am pus rahatul taiat marunt din abundenta. Am rulat coca si am pus-o in tava tapetata cu hartie de copt. E foarte important sa mai lasam cozonacul si in tava macar jumatate de ora inainte de a-l da in cuptor. Am uns cozonacii cu ou, am decorat cu miez de nuca si i-am lasat la copt cam 40 min. In primele 10 min am dat focul mai tare, apoi i-am copt la foc mic. Nu pot spune exact timpul de coacere pentru ca difera de la cuptor la cuptor. Trebuie sa urmarim sa fie bine rumenit si chiar sa incercam cu o scobitoare sa vedem daca mai avem coca cruda.


















1 comentarii:

Liana10 spunea...

ce pufosenie de cozonac....felicitari